20a SETMANA DE LA COMUNICACIÓ

"Back to the future"

“Back to the future”, va ser el nom de la 20a edició de la Setmana de la Comunicació que va tenir lloc els dies 24,25 i 26 d’abril. L’esdeveniment es va centrar en l’evolució que ha tingut l’àmbit de la comunicació durant aquests 20 anys, incloent-hi la recentment arribada intel·ligència artificial.  

La primera jornada es va iniciar amb la ponència “De  la ràdio local al món digital” impartida pel periodista català Antoni Bassas, on els espectadors van gaudir de les experiències de tota la seva trajectòria. Seguidament, a les 18:00 h, es va dur a terme la segona ponència a càrrec de Núria Marín, una periodista especialitzada en premsa rosa on ens va parlar de com es va fer un nínxol en l’aplicació TikTok, la ponència la va titular com “RoyalSalseo i safareig a tiktok”.



19a Setmana de la Comunicació

"Internet killed the video star"

Durant els dies 25, 26 i 27 d’abril de 2022, es va celebrar la 19a Setmana de la Comunicació de la Universitat de Lleida, sota nom de Internet killed the video star".

Aquest any el primer dia vam tenir el plaer de gaudir de les Podcasters Gent de Merda, amb una ponència titulada El podcast mil·lènnial made in Catalunya". en aquesta ponència, les protagonistes Clàudia Rius, Paula Carreras i Rita Roig ens van parlar sobre els seus inicis i les seves principals decisions.

18a Setmana de la Comunicació

Decretat l'estat de creativitat

Durant els dies 19, 20, 21 i 22 d'abril del 2021 es va dur a terme la 18a Setmana de la Comunicació de la Universitat de Lleida, titulada “Decretat l’estat de creativitat”. L’esdeveniment se centrava en les complicacions i adaptacions de creació de contingut davant l’emergència sanitària.

Atès a les mesures de la COVID-19, la 18ª edició es va realitzar de forma semipresencial, portant a cap les conferències a la Sala d’Actes mentre que, paral·lelament, es podia fer el seguiment en línia a través de les xarxes socials oficials de la Setmana de la Comunicació. 

17a Setmana de la Comunicació

Llums, càmera, realitat!

Entre els dies 20 i 23 d'abril del 2020, la Setmana de la Comunicació va reflexionar sobre l'adaptació de fets reals en diversos formats, més enllà dels purament informatius, com ho podrien ser les sèries televisives, les pel·lícules, el cinema d'animació, el comic, les instal·lacions artístiques o la videocreació. Tot això de la mà de professionals en actiu i experts acadèmics de reconegut prestigi, creant un àmbit de debat.
A causa de la situació sanitària provocada per la COVID-19 aquesta edició es va retransmetre per streaming.

16a Setmana de la Comunicació

Univers sonor

Entre els dies 8 i 11 d'abril del 2019 es va celebrar a la Facultat de Lletres de la Universitat de Lleida la 16a Setmana de la Comunicació. Aquest any la Setmana portà per títol "Univers sonor" i la temàtica principal sobre la qual es va debatre és la ràdio i la seva evolució temàtica i tècnica.

Com cada any, la Setmana va englobar també la Jornada de Portes Obertes dels estudis del Grau de Comunicació i Periodisme Audiovisuals. Va tenir lloc el dilluns 8 d'abril al matí i va consistir en una visita a les instal·lacions del Magical Media i en una posterior conferència a la Sala d‘Actes de la Facultat de Lletres impartida per l'humorista Juan Carlos Ortega.

15a Setmana de la Comunicació

Mirades documentals

La 15a edició va tenir lloc entre els dies 16 i 20 d’abril del 2018 a la Facultat de Lletres de la Universitat de Lleida.

Amb el títol "Mirades documentals” , es va centrar en els diferents formats documentals que podem trobar en l’actualitat: des de les docu-sèries, els podcasts radiofònics, els documentals interactius, d’animació i d’arxiu, fins als documentals de testimoni en primera persona. En conjunt, es va debatre sobre les diverses possibilitats que aporta cada un dels formats, informant, orientant, i promovent la cultura i l’ofici del documental. 

14a Setmana de la Comunicació

La ficció televisiva, sense spoilers

La ficció seriada va ser la temàtica principal de d'aquesta edició, que va tenir lloc entre els dies 3 i 6 d'abril del 2017, a la Facultat de Lletres. Es va debatre sobre la narrativa seriada, tant en la ficció com en els docudrames i tant des del punt de vista de la creació com de la narrativa i la distribució.

La 14a Setmana de la Comunicació es va iniciar el dia 3 amb una Jornada de Portes obertes adreçada als alumnes de secundària, amb la participació  del guionista de la sèrie Merlí de TV3, Héctor Lozano i l’actor Adrian Grösser. La resta de convidats a la Setmana van ser, entre d'altres, el creador de la websèrie Les coses grans, Roger Coma, la professora experta  en ficció televisiva Concepción Cascajosa, el creador de la sèrie d'animació infantil Pocoyo, Guillermo García Carsí, el dramaturg Jordi Galceran i el director de cinema i escriptor David Trueba.

13a Setmana de la Comunicació

Terror i violència en els mèdia

La representació de la violència i el terror en els mitjans de comunicació i els productes de ficció va ser el tema central de la 13a Setmana de la Comunicació de la Universitat de Lleida (UdL), que va tenir lloc entre els dies 11 i 15 d'abril de 2016.  Entre els convidats hi havia l'experimentat periodista especialitzat en criminologia, Francisco Pérez Abellán, el reporter internacional de TV3, Nicolás Valle, el periodista, Bru Rovira, premi Ortega y Gasset 2004; la directora de cinema i productora de la pel·lícula L'orfenat, Mar Targarona; el "youtuber" David Suárez; o els escriptors lleidatans Emili Bayo i David Marín.

12a Setmana de la Comunicació

El periodisme ha mort? Visca el Periodisme!

"El periodisme ha mort? Visca el Periodisme!". Sota aquest lema es va organitzar del 13 al 16 d’abril del 2015 la 12a Setmana de la Comunicació. El cicle va començar el dilluns 13 amb una Jornada de Portes Obertes del grau de Comunicació i Periodisme Audiovisuals en la qual es convidà a estudiants de batxillerat a visitar les instal•lacions del Magical i a la conferència inaugural a càrrec del periodista Antoni Bassas. Bassas inaugurà aquestes jornades amb una xerrada sobre la responsabilitat subjectiva del periodisme.

Va destacar també en el programa, la participació de la periodista Rosa Maria Calaf.

11a Setmana de la Comunicació

La convergència digital: innovacions en periodisme i comunicació en xarxa

Del 7 a l'11 d'abril del 2014 va tenir lloc l'11a Setmana de la Comunicació, amb el títol "La convergència digital: innovacions en periodisme i comunicació en xarxa". El televisiu Homo APM, del programa Alguna pregunta més? de TV3, va ser l'encarregat d'obrir aquesta edició, acompanyat pel director del programa, Guillem Sans, en una sessió programada per dilluns, 7 d'abril, a la Sala d'Actes del Rectorat, i destinada a l'alumnat de Batxillerat.

10a Setmana de la Comunicació

La Setmana de la Comunicació de la Universitat de Lleida (UdL) va complir el seu desè aniversari amb un programa variat que encabia des dels conflictes internacionals fins a la immigració o l'humor televisiu. Es va celebrar del 10 al 17 d'abril de 2013 i el convidat de la conferència inaugural i de la Jornada de portes obertes del grau de Comunicació i Periodisme Audiovisuals va ser el director executiu de Minoria Absoluta, productor dels programes de TV3 Polònia i Crackòvia, Joan Rufas. 

9a Setmana de la Comunicació

Identitat i comunicació corporativa: la creació d'una marca

El programa de la 9a Setmana de la Comunicació, que es va celebrar del 13 al 18 d'abril de 2012, va tenir com a eix principal la comunicació corporativa.  Es van abordar les següents línies temàtiques: la política de marca, el territori com a valor de marca, les narratives empresarials o la gestió de la comunicació interna dins de l’empresa. 

8a Setmana de la Comunicació

2.0


Del 29 al 31 de març de 2011, va comptar amb convidats com Josep M. Ganyet, col·laborador del programa de ràdio El món a Rac 1 o Ferran Clavell, director de continguts de la CCRT Interactiva.
La Jornada de Portes Obertes va ser a càrrec d'Àlex Villagrasa, director i realitzador audiovisual. 
La conferència de cloenda va ser impartida per Àlex Terés, titulada Noves formes de comunicació política i institucional

7a Setmana de la Comunicació

De la cultura de la comunicació a la comunicació de la cultura,

La 7a Setmana de la Comunicació, sota el lema De la cultura de la comunicació a la comunicació de la cultura, es va celebrar entre els dies 22 i 25 de març. Va tenir com a convidats el presentador de TV3, Roger de Gràcia, l'escriptora i guionista, Maria Jaén, o els actors, Miquel Garcia i Jordi Diaz, coneguts pel seus papers de Marcel i Fede, respectivament, a la sèrie de televisió, El cor de la ciutat. Ernest Folch, editor del grup Cultura 03, i Joan-Carles Doval, director de la productora Picap, també van participar en la Setmana per reflexionar sobre el futur del llibre i del CD davant la implantació de l'e-book i l'mp3.

6a Setmana de la Comunicació

Els periodismes audiovisuals

La sisena Setmana de la Comunicació va tenir lloc del 30 de març al 2 d’abril de 2009 a l’edifici del rectorat (Facultat de Lletres).

El Periodisme Audiovisual va ser el tema al voltant del qual va girar la Sisena Setmana de la Comunicació de la UdL. Davant la propera implantació dels estudis de Grau en Comunicació i Periodisme Audiovisuals a la UdL, a banda de les conferències universitàries de rigor, es van proposar activitats per a l’alumnat de  Batxillerat o Cicles Formatius.

5a Setmana de la Comunicació

El repte de la triple pantalla

Amb el títol 'El repte de la triple pantalla', el departament de Filologia Catalana i Comunicació de la Universitat de Lleida (UdL) va celebrar  la 5a edició de la Setmana de la Comunicació. En aquesta edició, realitzada entre els dies 31 de març i 3 d'abril de 2008, el tema de debat va girar entorn l'actualitat en el món de l'audiovisual, concretament en el món de les tres pantalles: televisió, Internet i telefonia mòbil. Va ser organitzada pels alumnes de Comunicació Audiovisual de la UdL, coordinats per Jaume Cabré.

4a Setmana de la Comunicació

Comunicació i esport

La 4a edició de la Setmana de la Comunicació es va fer del 16 al 19 d'Abril de 2007, al Saló Víctor Siurana de la Universitat de Lleida.

L'esport i la comunicació van ser els arguments de la 4a Setmana de la Comunicació, i va comptat amb la  presència de Pep Guardiola, Manel Bosch, Ferran Soriano, Tatxo Benet, entre d'altres.

3a Setmana de la Comunicació

dies de ràdio

Entre el 3 al 6 d'abril de 2006, els alumnes de Comunicació Audiovisual de la Universitat de Lleida, coordinats per Jaume Cabré, van organitzar la 3 Setmana de la Comunicació amb el lema dies de ràdio. Per aquesta setmana, es van programar cinc conferències amb la participació de figures destacades del món de la ràdio com Antoni Bassas, Carles Capdevila, Toni Soler, Enric Calpena, Rut Vilar i Ricard Torquemada.

 

2a Setmana de la Comunicació

Tinc una idea! La ficció en l'audiovisual

Els alumnes de Comunicació Audiovisual de la Universitat de Lleida, coordinats per Jaume Cabré, van organitzar la 2a Setmana de la Comunicació amb el lema Tinc una idea! (La ficció en l'audiovisual). Va ser de l'11 al 14 d'abril de 2005 i es van programar quatre conferències i una taula rodona, obertes a tothom, amb la participació de figures destacades del camp de la creació audivisual com Sebastià Serrano, l'equip de la pel·lícula Joves, Jaume Santacana i Joel Joan.

1a Setmana de la Comunicació

La primera edició de la Setmana de la Comunicació es va celebrar del 21 d´abril al 3 de maig de l'any 2004.  Els alumnes de Comunicació Audiovisual de la Universitat de Lleida, coordinats per Jaume Cabré, van organitzar aquest esdeveniment en el marc de l'assignatura  "Producció i transmissió del sentit de la comunicació audiovisual".