De la cultura de la comunicació a la comunicació de la cultura

La 7a Setmana de la Comunicació, sota el lema De la cultura de la comunicació a la comunicació de la cultura, es va celebrar entre els dies 22 i 25 de març. Va tenir com a convidats el presentador de TV3, Roger de Gràcia, l'escriptora i guionista, Maria Jaén, o els actors, Miquel Garcia i Jordi Diaz, coneguts pel seus papers de Marcel i Fede, respectivament, a la sèrie de televisió, El cor de la ciutat. Ernest Folch, editor del grup Cultura 03, i Joan-Carles Doval, director de la productora Picap, també van participar en la Setmana per reflexionar sobre el futur del llibre i del CD davant la implantació de l'e-book i l'mp3.

La cultura és un bé personal i col·lectiu. Però també és un fenomen social, industrial i, per tant, econòmic. I, com és lògic, des dels estudis de Periodisme i Comunicació Audiovisuals, no vam resistir la temptació de dedicar-hi la nostra Setena Setmana.

El director artístic de La Fura dels Baus, Miki Espuma, va ser l'encarregat d'obrir aquesta edició. Espuma protagonitzà una conferència-acció al Saló Víctor Siurana on van participaran actors de la Fura i alumnes de 2n cicle de Comunicació Audiovisual.

La inauguració institucional, però, va tenir com a protagonista el reconegut músic català Jordi Savall, considerat el principal intèrpret de viola de gamba a nivell mundial. El també director d'orquestra i musicòleg pronuncià una conferència sobre El poder de la música, el dia 24 de març.

En el marc de la Setmana de la Comunicació, l'alumnat va tenir la possibilitat de realitzar altres activitats paral·leles, com ara conèixer el Museu de Lleida, Diocesà i Comarcal. També es va visitar el turó de la Seu Vella, on es va projectar l'audiovisual: La Seu Vella. L'eterna aïllada, realitzat per estudiants de primer de grau de Periodisme i Comunicació Audiovisuals de la UdL.

La 7a Setmana de la Comunicació, que va comptar amb el suport d'Ibercaja, l'Institut d'Estudis Ilerdencs, la Paeria, el Museu de Lleida i el Consorci del turó de la Seu Vella, va ser organitzada pels professors Jaume Cabré i Marcel·la Andreu.

En Didac A. Prim, membre de l'equip TONI PRIM, va ser l'encarregat de dur a terme el disseny gràfic i web d'aquesta edició.