Terror i violència en els mèdia

Unknown
La representació de la violència i el terror en els mitjans de comunicació i els productes de ficció va ser el tema central de la 13a Setmana de la Comunicació de la Universitat de Lleida (UdL), que va tenir lloc entre els dies 11 i 15 d'abril de 2016.  Entre els convidats hi havia l'experimentat periodista especialitzat en criminologia, Francisco Pérez Abellán, habitual col•laborador de programes televisius com Cuarto Milenio o Crónicas Marcianas, i presentador de Caso Abierto, de Radio Nacional d'Espanya.

Al programa també van destacar noms com el del reporter internacional de TV3, Nicolás Valle, el periodista, Bru Rovira, premi Ortega y Gasset 2004; la directora de cinema i productora de la pel·lícula L'orfenat, Mar Targarona; el "youtuber" David Suárez; o els escriptors lleidatans Emili Bayo i David Marín. També hi va participar el creador de videojocs i president de l'Associació de Desenvolupadors d'Oci Interactiu Digital d'Espanya, Ramon Nafria, que va dur a terme el seminari Blues y balas, desarrollando un juego que no es para todos los públicos.

La Setmana de la Comunicació, coordinada per la professora Mariona Visa,  té com a objectiu donar als alumnes del Grau de Comunicació i Periodisme Audiovisuals l'oportunitat de debatre i conèixer temes relatius a les seues assignatures, de la mà de professionals en actiu i experts acadèmics de reconegut prestigi. El primer dia, l'11 d'abril, també va tenir lloc la Jornada de Portes Obertes del Grau, que va començar amb una visita dels estudiants a les instal•lacions del Magical Media

Tots els actes es van realitzar al Saló Victor Siurana a l'edifici del Rectorat, a excepció de la conferència La informació com a espectacle del periodista i productor lleidatà Carles Porta, que va tenir lloc a la Sala d'Actes i la taula rodona Assassins confessos, a la Sala de Juntes del segon pis de la Facultat de Lletres. L'esdeveniment va ser obert al públic general i als professionals de la comunicació de la ciutat.

En aquest blog podeu llegir tot el contingut que van crear els alumnes de tercer curs en relació a aquest esdeveniment.