Mirades documentals

15A

Com tots els anys, la Setmana de la Comunicació es va convertir en un esdeveniment important dins de l'agenda dels professors i alumnes del Grau en Comunicació i Periodisme Audiovisuals. No només per l'oportunitat que suposa gaudir d'unes conferències impartides per professionals del sector, sinó també per la possibilitat de poder formar part de l'organització. La 15a edició va tenir lloc entre els dies 16 i 20 d’abril del 2018 a la Facultat de Lletres de la Universitat de Lleida.

Amb el títol "Mirades documentals” , es va centrar en els diferents formats documentals que podem trobar en l’actualitat: des de les docu-sèries, els podcasts radiofònics, els documentals interactius, d’animació i d’arxiu, fins als documentals de testimoni en primera persona. En conjunt, es va debatre sobre les diverses possibilitats que aporta cada un dels formats, informant, orientant, i promovent la cultura i l’ofici del documental.

La temàtica i els ponents van ser escollits per l'equip docent del grau. Però, els encarregats de l'organitzacióde les tasques i el contingut són els alumnes de 3r, coordinats per la professora Mariona Visa a través de l'assignatura "Creació de continguts en xarxa". En aquesta 15ª edició, el nombre d'estudiants participants va ser de 75 persones.

Els autors del cartell van ser, per una banda, el professor de Disseny Gràfic Xavi Hosta, i, per una altra, el seu soci Marc Garcia de l'empresa SopaGraphics

Jornada de Portes Obertes pels estudiants de Batxillerat

Com cada any, la Setmana de la comunicació també va englobar la Jornada de Portes Obertes dels estudis del grau en Comunicació i Periodisme Audiovisuals de cara als estudiants de Batxillerat de les nostres terres. Es va dur a terme el dilluns 16 d'abril al matí i va consistir en una visita a les instal·lacions del Magical Media i en una posterior conferència a la Sala d'Actes de la Facultat de Lletres impartida per la periodista i documentalista Samanta Villar.

Col·laboracions amb la Mostra de Cinema Llatinoamericà i l'Animac

A més a més, aquest any la Setmana de la Comunicació va comptar amb la col·laboració de la Mostra de Cinema Llatinoamericà de Catalunya, projectant, entre els dies 16 i 25 d’abril a la Sala d’Actes del Rectorat, les produccions de la Secció Oficial de Llargmetratges Documentals, donant la possibilitat de visionar i conversar amb alguns dels directors de les produccions. Alhora, com s’ha fet en els últims anys la Setmana de la Comunicació es va col·laborar amb Animac, la Mostra Internacional de Cinema d'Animació de Catalunya, oferint als alumnes una conferència sobre la temàtica de la Setmana i en relació també a l’animació. En aquest cas,  el dimecres 18 d’abril  es va comptar amb el realitzador Mario Torrecillas, director del projecte PDA (Pequeños Dibujos Animados), que té com a objectiu educar en la diversitat cultural i mostrar la creativitat dels nens a través de l’animació, el dibuix i la música.

Aquí podeu consultar tot el contingut que els alumnes van publicar al voltant de les sessions de la 17a Setmana de la Comunicació.

Durant aquesta edició també es va estrenar la creació de continguts en format podcast, que podeu consultar en aquest canal d'Ivoox.

I en aquesta llista de reproducció del canal de Youtube de la Setmana podreu veure els vídeos de presentació i el making of.

També podeu consultar la galeria fotogràfica en aquest compte de Flickr.

La 15a Setmana de la Comunicació de la UdL ofereix nou conferències dedicades als formats documentals

Els formats documentals i els podcasts, protagonistes de la 15a Setmana de la Comunicació de la UdL

Samanta Villar inaugura la 15a Setmana de la Comunicació de la UdL