9a Setmana de la Comunicació

Identitat i comunicació corporativa: la creació d'una marca

 Descarregar Pdf

El programa de la 9a Setmana de la Comunicació, que es va celebrar del 13 al 18 d'abril de 2012, va tenir com a eix principal la comunicació corporativa.  Es van abordar les següents línies temàtiques: la política de marca, el territori com a valor de marca, les narratives empresarials o la gestió de la comunicació interna dins de l’empresa. 

L’equip de la Càtedra de Periodisme i Comunicació de la UdL es va encarregar de l'organització i la configuració del programa que contemplava la presència de grans professionals de l’empresa pública i privada. 

Temes tan variats com ara el territori, l’enologia, la salut, l’esport, els mitjans de comunicació o les ciutats de Lleida i Barcelona, es van abordar des de la perspectiva de la creació d’una marca. Periodistes, escriptors, productors, professors universitaris com ara Vidal Vidal, Enric Marín o Josep Bargalló, entre altres, vans er alguns dels participants.  
 
La productora, guionista i directora de cinema, Isona Passola, Creu Sant Jordi 2012, va ser l’encarregada de la cloenda.

La 9a Setmana de la Comunicació va ser finançada pel departament de Filologia Catalana i Comunicació, el vicerectorat d’Activitats Culturals i Projecció Universitària, l’Institut d’Estudis Ilerdencs, la Diputació de Lleida, i les empreses Antaviana, Arnó, Ekke i Lagravera. També hi van donat suport el Parc Astronòmic Montsec, Veranda TV i Waita TV.

 

Programa:

Divendres 13 abril
 
SESSIÓ PRÈVIA
Espai: Saló d'actes
12.00. Presentació dels estudis de Comunicació i Periodisme Audiovisual als alumnes de batxillerat. Jornada de portes obertes a les instal•lacions dels estudis de Comunicació i Periodisme Audiovisuals.
“El gran nord”, sèrie de Tv3 rodada al Pallars Sobirà. Actriu: Marta Romero
Espai: Sala Víctor Siurana
16.00. Inauguració de la Setmana de la Comunicació per part del Rector de la UdL, Roberto Fernández Díaz i de Joaquim Capdevila, coordinador de la titulació de Periodisme i Comunicació Audiovisual.
17.00. Gestió de marca. Introducció teòrica. A càrrec de:
• Marta Gràcia, Maximizer Coordinator de Google Espanya. Llicenciada en Traducció i Interpretació per la Universitat Pontifícia de Comillas.
• Josep Rom, vicedegà de Tecnologia de la Facultat de Comunicació Blanquera, Universitat Ramon Llull • Juan Pablo Eslava, consultor i formador.
• Carles Feliu, Director de Marca de CaixaBanc.
Moderador: Silvia Ibáñez, delegada del Col•legi de Publicitaris de Catalunya a Lleida.
 
Dilluns 16 abril
 
Espai: Sala Víctor Siurana.
16.00. El territori com a marca: el Montsec.
Presentació: Miquel Pueyo, director de la Càtedra de Periodisme i Comunicació de la Universitat de Lleida.
Taula rodona. Ponents:
• Miquel Rafa, cap de l’Àrea de Territori i Medi Ambient de l’Obra Social de CatalunyaCaixa.
• Vidal Vidal, escriptor, especialista en turisme.
• Salvador Ribas, director científic Consorci del Montsec.
Moderador: Lluís Visa, periodista.
Altres: Amb el planetari portàtil podreu gaudir d'un viatge per l'univers entre les 16 i les 20 hores al Claustre de la Pensativa de l'Edifici del Rectorat
18.00. Enologia i territori
Presentació: Carol Sorribas: Especialista en màrqueting amb causa i màrqueting social.
Conferència a càrrec de Tomàs Cusiné, President de la Ruta del Vi de Lleida.
Conferència-taller a càrrec d’Ivà Gallego, enòleg del celler Lagravera.
 
Dimarts 17 abril
La ciutat com a marca
Espai: Sala Víctor Siurana
16.00. Marca Barcelona.
Projecció de diferents fragments de pel•lícules on es visualitza Barcelona.
Taula rodona:
Toni Puig, professor de Branding Públic a ESADE.
Enric Casas, exdirector de Comunicació Corporativa i Qualitat de l’Ajuntament de Barcelona.
Manuel Delgado, Professor a la Universitat de Barcelona, antropòleg. Autor de la “Ciudad mentirosa”.
Moderador: Jordi Nieto, professor de Comunicació Audiovisual de la Universitat de Lleida.
18.00. Marca Lleida.
Presentació: Marcel•la Andreu, responsable de Comunicació de Global Lleida.
Conferència a càrrec de Carles Porta i Òscar Rodríguez, productors audiovisuals. “El mecanoscrit del segon origen” i la implicació de Lleida.
 
Dimecres 18 abril
Espai: Sala Víctor Siurana.
12.00. Taula rodona: La salut i l’esport com a marca corporativa • Pep Castarlenas, director-gerent d’Ekke.
• Fundació Ferreruela (ONG). Xavier Caufapé gerent de la Fundació Ferreruela • Carolina López, directora de botigues i canals de distribució de l’Àrea de Màrqueting del RCD Espanyol
Moderador: Domingo Ribes, responsable de la sucursal a Lleida de Mussap.
16.30. Marca als mitjans
• Ignasi Aragay, director adjunt del diari 'Ara'.
• Enric Marin, expresident de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) i professor de la Facultat de Ciències de la Informació de la Universitat Autonòma de Barcelona.
Moderador: Josep Lluís Cadena, president de la Demarcació de Lleida del Col•legi de Periodistes de Catalunya.
18.00. Cloenda de la setmana de la comunicació
 
Premsa:

 

   Darrera modificació: