Més enllà de l’edició actual

Una mirada general a la Setmana de la Comunicació

Captura de Pantalla 2020-12-15 a les 15.23.12

La Setmana de la Comunicació és un acte que ja porta amb nosaltres divuit edicions. Com ja sabeu, aquest any duu per títol “Decretat l'Estat de la Creativitat”, fent referència a la diversitat de projectes que van sorgir durant la pandèmia Covid-19.

Aquesta activitat va iniciar-se el 2003, quan l’alumnat del segon cicle dels estudis de Comunicació Audiovisual, que ara ja és el Grau de Comunicació i Periodisme Audiovisuals, es va plantejar realitzar un cicle de conferències on es convidava a una gran varietat de professionals de l'àmbit de la comunicació.

En les edicions acumulades de la Setmana de la Comunicació s'han tractat diferents temàtiques com ara l’àmbit de la comunicació (2004), la ficció en l'audiovisual (2005), l'àmbit radiofònic (2006), l'àmbit esportiu en la comunicació (2007), la convergència entre la televisió i Internet (2008), el periodisme audiovisual (2009), la comunicació centrada en la cultura (2010), la comunicació corporativa (2012), els conflictes internacionals (2013), les innovacions en la comunicació i el periodisme (2014), el periodisme (2015), la violència i terror en la comunicació (2016), la documentació seriada (2017), els documentals (2018), l'evolució de la ràdio (2019), l'adaptació de la realitat en formats audiovisuals (2020) i, finalment, la creació de projectes en temps de pandèmia (2021).

La darrera edició “Llums, Càmera, Realitat!” (2020) va patir, durant la seva preparació, el confinament total per la pandèmia de la Covid-19. Per tant, es va haver de canviar el format d'emissió de la Setmana de la Comunicació i adaptar a un espai virtual totes aquelles ponències que estaven programades per ser presencials. També, va comportar que l'organització de l'esdeveniment hagués de dur a terme comunicacions i decisions mitjançant els recursos digitals d'avui en dia. Es va convertir així en una situació adversa en la possibilitat d’aprendre a organitzar un esdeveniment online.

Aquest any, s’incorporen tots els aprenentatges que va realitzar l'alumnat de l’edició passada, tot i que hi ha la possibilitat de realitzar-lo presencialment. Així doncs, estem preparats per afrontar qualsevol situació desfavorable en funció de la situació sanitària.

Ens veiem els dies 19, 20, 21 i 22 d'abril de 2021! Trobareu entre les ponències els professionals Mònica Planas, Félix Colomer, David Ramírez, Maria Costa de Travy, Bruno Oro, José Carlos Monge, Eva Cortijo, Albert Escuer, Sergi Guiu, Iván Miñambres i Jordi Basté.

No els coneixeu? No us preocupeu, abans de la Setmana de la Comunicació us farem un tastet de cadascú d'ells.