RTVE, LA UNIVERSITAT DE LLEIDA I NARRATIVA PER LES NOVES TECNOLOGIES

La 21a edició de la Setmana de la Comunicació donarà el tret de sortida amb la sessió titulada "Medios y universidades publicas, poniendo la tecnologia al servicio de los ciudadanos". En aquesta taula rodona, en què hi participen RTVE, UdL i Narrativa, es parlarà de com potenciar i promoure l'ús de les noves tecnologies com l'intel·ligència artificial, tant en els mitjans de comunicació públics com en les universitats públiques, com ho són les institucions esmentades.

En aquesta xerrada participaran membres de les tres institucions. Per part de Ràdio i Televisió Espanyola (RTVE) en formaran part:

Esteve Crespo, director de RTVE a Catalunya des de l'octubre del 2023. És doctor en Comunicació Audiovisual i Publicitat per la Universitat Autònoma de Barcelona. Porta vinculat a RTVE més de tres dècades i abans de ser el director de RTVE a Catalunya n'era el director d'Estratègia i Planificació. Anteriorment, havia sigut coordinador d'informació, redactor d'informatius i director i presentador de diferents programes de Ràdio Nacional d'Espanya.

Pere Vila, director d'Estratègia Tecnològica de RTVE, és doctor en Telecomunicacions per la Universitat Politècnica de Catalunya i també té un Màster en Administració d'Empreses per ESADE Barcelona. També és membre del Comitè Permanent del Consell Assessor de Telecomunicacions. En l'àmbit institucional, presideix l'associació UHD Spain i forma part del Consell Assessor per a la Transformació Digital. Pel que fa a la seva trajectòria professional, ha col·laborat en l'avaluació de propostes del Programa Ten Telecom '2000 de la Comissió Europea i ha actuat com a revisor de continguts electrònics. A més, ha estat membre del Comitè Tècnic de la Unió Europea de Radiodifusió (UER) i del Consell d'Administració del DVB (Digital Video Broadcasting Project).

Verónica Ollé, cap del gabinet de presidència de RTVE, llicenciada en dret per la Universitat de Barcelona, es va incorporar a RTVE el setembre de 2018 com a directora de l'Assessoria Jurídica de la Corporació, sent membre del Comitè Legal de la UER des de maig de 2019 i va ser secretària general i secretària de l'Observatori d'Igualtat de RTVE fins al maig de 2021.

Per part de la UdL hi formaran part dos membres del professorat:

Guillem Suau, professor i coordinador del Grau en Comunicació i Periodisme Audiovisual de la UdL, doctor en comunicació per la Universitat Pompeu Fabra (UPF).

Mariona Visa, professora del Grau en Comunicació i Periodisme Audiovisual de la UdL, és llicenciada en Comunicació Audiovisual per la UPF i doctora en Comunicació Social.

Com a membre de Narrativa hi intervindrà:

David Llorente, CEO de Narrativa. Llorente ha ocupat càrrecs executius en desenvolupament empresarial i estratègic per a empreses líders de la indústria del joc en línia a Europa, els Estats Units i Llatinoamèrica. També ha treballat com a investigador especialitzat en intel·ligència artificial i ha fundat quatre empreses emergents.