DONEM PER FINALITZADA LA 21A SETMANA DE LA COMUNICACIÓ

Després de quatre dies intensos pels alumnes de tercer del grau de Comunicació i Periodisme Audiovisuals i per a totes les persones que han participat al llarg de cada jornada, donem per finalitzada la 21a Setmana de la Comunicació, la qual ha estat tot un èxit!

El dilluns 15 d'abril va arrencar la Setmana de la Comunicació amb la ponència "Medios y universidades públicas, poniendo la tecnología al servicio de los ciudadanos", una taula rodona formada per Esteve Crespo, director de RTVE a Catalunya; Pere Vila, director d'estratègia tecnològica de RTVE; Verónica Ollé, cap de gabinet de presidència de RTVE; David Llorente, CEO de Narrativa, i per part del professorat de la UdL, Guillem Suau i Mariona Visa. La taula rodona va estar relacionada amb la intel·ligència artificial, i el conveni que han firmat entre les dues entitats (RTVE i la Universitat de Lleida). Un conveni que permetrà fer cobertura a les poblacions d'arreu de Catalunya amb menys de mil habitants durant les pròximes eleccions catalanes del 12 de maig.

La darrera ponència de dilluns, protagonitzada per les creadores del pòdcast Les Golfes, Anna Pazos i Júlia Bacardit va tractar sobre com es va despertar el seu interès pel format del pòdcast i com poden parlar sense filtres de temes del seu interès. També es van destacar, que per elles el contingut és més important que la difusió, i prefereixen que el públic les trobi a elles i no anar darrere dels seus oients.

El següent dia, dimarts 16, vam començar la jornada amb la ponència "Si, així és la vida d'una periodista", amb Alba Riera, la locutora del pòdcast La Turra, de la plataforma 3Cat de TV3. En aquesta ponència, Riera va destacar la importància de crear contactes, ja que considera que per fer que et tinguin en compte per als projectes has de fer que els manen als protectes han de pensar en tu, com li va passar amb la Turra. No obstant això, va aconsellar als estudiants a no tenir vergonya i tirar-se a la piscina intentant contactar amb gent que ja formi part d'aquest món. A les 18:00h, al claustre de Les Heures, es va realitzar la taula rodona amb Karen Alfonso i Laia Berenguer, exalumnes del grau de Comunicació i Periodisme Audiovisual i integrants de l'equip del programa Aquí a l'oest. Durant la sessió van parlar sobre la riquesa que aporta la combinació dels dos vessants en el grau la comunicació audiovisual i el periodisme, un fet que va nodrir a les nostres convidades per tenir molt més coneixement en el seu futur professional.

El dimecres 17, començava la jornada amb Nil Montilla i Irene Forment, guionista i documentalista de crims respectivament, que van venir a portar-nos "Les 3 R de l'èxit de Crims". Durant la ponència van nodrir-nos amb tot el que està darrere de la creació de cada capítol del programa, en especial van destacar l'estructura que True Crime Factory, productora dirigida pel Carles Porta, desenvolupa. Aquesta es basa en els tres aspectes fonamentals, les 3 R: rigor, ritme narratiu i respecte. Diuen, que sense això l'èxit de Crims no hauria tingut cabuda.

Ja per finalitzar la jornada, a les 18 hores, en Carles Pérez, locutor i presentador de "El mati i la mare que em va parir" a Ràdio FlaixBac ens ha vingut a parlar sobretot el que es troba darrere de "Carles Pérez i els Mornings". La sessió ha girat entorn de com és d'important poder tenir un programa amb una identitat pròpia i molt diferenciada per aconseguir un contingut autèntic que no es pugui comparar amb altres programes matinals a la ràdio.

Com a primer convidat de l'última sessió de la 21a Setmana de la Comunicació, hem tingut a una de les figures radiofòniques amb més pes dins del panorama català, en Jordi Basté. Va enfocar la sessió amb temes de molta actualitat, ja sigui de comentar el panorama polític fins a la situació del Barça en aquesta darrera temporada. A més, va dedicar un espai a donar la seva visió sobre el que ha seguit la ràdio per a ell durant tots els seus anys com a locutor. També els entrevistadors van preguntar quin és el punt de vista del Basté sobre l'aparició del nou format, els pòdcasts i no va dubtar a explicar que encara que sigui una bona manera de fer contingut, no arribarà a tenir la màgia que la ràdio tradicional pot arribar a transmetre.

Per donar fi a l'edició d'enguany "Radi10 0n Air", va assistir l'Andreu Juanola, un dels creadors del pòdcast futbolístic, la Sotana. Els presentadors van protagonitzar una ponència plena d'humor on, junt amb el Juanola, van fer moltes bromes sobre el món del futbol, en especial del Barça. Seguidament, va tindre lloc l'últim sorteig on es va sortejar el llibre del convidat, una samarreta de la 21a Setmana de la Comunicació i un lot de productes proporcionats per la granja Pifarrè.

Amb aquesta darrera publicació volem donar per finalitzada la jornada d'aquest 2024. Donem les gràcies als ponents que han acceptat participar i a totes les persones que han assistit i gaudit d'aquesta setmana organitzada pels alumnes de tercer del grau de Comunicació i Periodisme audiovisuals. Si us heu quedat amb ganes de saber més sobre les ponències o fotografies que hem fet podeu anar a veure el contingut que hem estat penjant a les nostres xarxes socials, i no us oblideu de seguir-nos per estar a l'aguait del pròxim esdeveniment.

TikTok

Spotify