La Setmana de la Comunicació no seria possible sense els nostres col·laboradors

L’experiència de les disset edicions anteriors ens demostra la necessitat de garanties i de vincles per fer possible la Setmana de la Comunicació. Aquest any, comptem amb la col·laboració i el suport d’institucions i entitats del món de la comunicació del nostre territori.

El Departament de Filologia Catalana i Comunicació de la Universitat de Lleida organitza, una vegada més, la Setmana de la Comunicació. A l’engranatge, però, ens hi sumem els alumnes de tercer curs del grau de Comunicació i Periodisme Audiovisuals com a encarregats de la gestió de l’esdeveniment. Les tasques de direcció, organització, creació de contingut i comunicació queden, així doncs, cobertes. El món de la comunicació corporativa, però, va més enllà de tots nosaltres. Qui col·labora amb la Setmana de la Comunicació?

En edicions passades, hem col·laborat amb la Mostra de Cinema Llatinoamericà i amb el Centre d’Art La Panera, però la Setmana de la Comunicació rep habitualment el suport econòmic i logístic de la Facultat de Lletres, del Vicerectorat de Cultura i Extensió Universitària, del Vicerectorat d’Estudiants i del Consell Social de la Universitat de Lleida. Igualment, col·laborem anualment amb entitats i certàmens culturals de la ciutat de Lleida, com la Mostra Internacional de Cinema d’Animació de Catalunya (ANIMAC) i el col·lectiu BAF Guerrilla.

ANIMAC es troba organitzada i produïda per l’Ajuntament de Lleida i la Generalitat de Catalunya i té per objectiu arribar a artistes que utilitzen l’animació com a instrument per a la seva expressió personal. Al llarg dels seus 25 anys d’història, ha consolidat el seu caràcter independent i artístic i ha esdevingut l’esdeveniment de referència per al cinema d’animació a Espanya, amb importància i prestigi a escala internacional. Del vincle col·laboratiu entre la Setmana de la Comunicació i ANIMAC han arribat a sorgir conferències com la de Guillermo García Carsí, creador de la sèrie d’animació infantil Pocoyo, durant la 14a Setmana de la Comunicació; la del realitzador Mario Torrecillas, director del projecte PDA (Pequeños Dibujos Animados), durant la 15a Setmana de la Comunicació i, l’edició passada, es va rebre al cineasta, terapeuta d’art i educador valencià, Emilio Martí. Les ponències per part dels professionals de primera línia d’ANIMAC acaben tenint un lloc dins el programa de la Setmana de la Comunicació sempre que es pot: aquest any, el productor audiovisual Iván Miñambres serà benvingut a l’esdeveniment.

El col·lectiu BAF Guerrilla és un col·lectiu que té com a objectiu donar a conèixer el món del còmic a Lleida. Com a part de la col·laboració de BAF Guerrilla amb la Setmana de la Comunicació, l’edició passada va tenir lloc la conversa en streaming entre els autors de còmics Álvaro Ortiz i Alfonso Zapico. Aquest any, han fet possible la ponència del guionista i historietista David Ramírez

L’alumnat, la Universitat i la ciutat de Lleida donem les gràcies, un any més, a les entitats i certàmens culturals per garantir la continuïtat d’experiències enriquidores com aquestes.

Seguim difonent creativitat en conjunt per a tots i totes vosaltres.