Tercer tast de la 18a Setmana de la Comunicació

Bruno Oro, José Carlos Monge, Eva Cortijo, Albert Escuer i Sergi Guiu

Taula Rodona
José Carlos Monge, Eva Cortijo, Albert Escuer i Sergi Guiu

Com bé ja sabeu, els dies 19, 20, 21, 22 d’abril de 2021 se celebra la 18a Setmana de la Comunicació. Queda poc per inaugurar l’acte i és per això que us anem presentant tastets de les figures professionals que ens visitaran a la Facultat de Lletres de la Universitat de Lleida.

El dia 21 d’abril és el tercer dia de ponències. Tal com s’observa en el Programa de la 18a Setmana de la Comunicació, a les 16:00 h es realitzarà una ponència en mans de Bruno Oro, actor i músic barceloní, nascut l’any 1978.

Bruno Oro Pichot és fill de mare catalana i pare napolità. Nét d’una família d’artistes de la comarca de l’Empordà, els Pichot.ç

Va cursar els seus estudis de teatre a l’Institut del Teatre, on es va graduar l’any 1998, i més tard al Rose Bruford Drama College de Londres. Va començar la seva carrera a principis del 2000, època en què va interpretar diversos papers a la televisió i al cinema.

Les seves primeres passes van ser a l’equip de comèdia radial Minoria Absoluta a RAC1 treballant com a imitador. Posteriorment, ha participat en les adaptacions televisives del mateix programa i en altres formats, tant radiofònics com televisius. A més a més, al llarg de la seva trajectòria ha realitzat notables aportacions a la comèdia escènica. Un moment clau que va fer brillar a Oro va ser la participació en el programa de televisió Polònia, emès a TV3, fet que va suposar l’obtenció del Premi Ondas. També actua en altres sèries televisives de TV3, com per exemple El Cor de la Ciutat (2008). Pel que fa a altres àmbits artístics, Oro s’inicià en el món musical publicant Napoli. Anys després, ja compta amb quatre publicacions musicals. També va publicar el seu llibre Tu busques amor i jo cobertura.

D’altra banda, Oro té compte a Twitch, YouTube i Instagram, on els seus vídeos i monòlegs captiven al públic.

La jornada no acaba amb Bruno Oro, ja que a les 18:00 h començarà la taula rodona “Esports en Pandèmia”. Aquesta taula rodona estarà protagonitzada per José Carlos Monge, periodista i redactor d’Esports SEGRE; Eva Cortijo, periodista, coordinadora de continguts i esports de Lleida TV i corresponsal del Diario Marca a Lleida; Albert Escuer, periodista i cap d’esports del Diari La Manyana, i Sergi Guiu, cap d’esports d’UA1 Lleida Ràdio i narrador dels partits del Lleida Esportiu al programa Juguem a UA1.

José Carlos Monge és periodista i, actualment, exerceix com a redactor a Esports SEGRE. Monge s’incorpora a l’equip del SEGRE cap a l’any 1985, sempre tocant l’àmbit de l’esport. Podem trobar a Monge a la xarxa social Twitter.

La periodista lleidatana Eva Cortijo és llicenciada en periodisme a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Ha col·laborat amb RAC1 i també realitza continguts esportius a SER Lleida a través d’infolleida. A més, ha tingut experiències professionals als Jocs del Mediterrani de Tarragona 2018 i al Mundial de Natació de Barcelona 2018. Ha treballat a TV3, Segre, Europa Press, Onda Cero i La Manyana. Actualment és coordinadora de continguts i esports de Lleida TV i corresponsal del Diario Marca a Lleida. Si voleu saber més sobre l’Eva Cortijo, la podeu seguir a Twitter.

Albert Escuer és un periodista lleidatà. Entre el 1988 i 1990, Escuer va ser narrador dels partits del Lleida Esportiu i Mollerussa. Més endavant, s'incorpora durant tres anys a La Manyana, on va assumir ser cap d’Esports fins a l’any 2007 i continuà a La Manyana Televisió fins al 2009. L’any 2014 va tornar al diari per ser novament cap de la secció d’esports fins ara. A més, ha estat locutor dels partits del Lleida Bàsquet en diferents etapes a COPE Lleida, La Manyana Televisió i UA1 Lleida Ràdio, amb més de 200 retransmissions. També, ha estat cap de premsa de la Federació Catalana de Bàsquet a Lleida i de la Secretaria General de l’Esport. Us deixem aquí el Twitter d’Albert Escuer.

Finalment, Sergi Guiu, periodista lleidatà, específicament de Balaguer, s’ha format a través del grau de Comunicació i Periodisme Audiovisuals de la Universitat de Lleida (UdL). Dos mesos després d’acabar, l’any 2018, es va incorporar a l’equip d’esports d’Ua1 ràdio com a narrador dels partits del Lleida Esportiu a Juguem a UA1. Mesos després, va assumir la responsabilitat de cap d’esports de l’emissora i, fins al dia d’avui, també presenta el programa Temps Afegit.  Sergi Guiu es troba a les xarxes socials Twitter i Instagram.

Esperem que us estigui servint això de deixar-vos una mica més definits els perfils professionals que acudiran a la 18a Setmana de la Comunicació: “Decretat l’Estat de la Creativitat”, el dia 21 d’abril de 2021

Si els ponents i les ponents que assistiran us estan semblant interessants, ja queda poc per gaudir d’ells!