Coneixent una mica més als ponents: Mònica Planas i Fèlix Colomer

Diseño sin título (1)
Mònica Planas i Fèlix Colomer

La Setmana de la Comunicació prendrà lloc en poc més de dues setmanes, i ja és hora que anem coneixent als ponents que la formen. En primer lloc, el dilluns 19 Mònica Planas inaugurarà la setmana amb una ponència titulada "Televisió en temps de pandèmia".

Aquesta periodista catalana va néixer el 1970 a Barcelona, i és catedràtica a la Universitat de Ramon Llull. S'especialitza en el món de la crítica televisiva, i des de 2007 analitza com aquest mitjà de comunicació construeix i comunica la realitat.

Actualment, col·labora amb El Matí de Catalunya Ràdio i publica les seves crítiques al Diari Ara i El Mundo Deportivo. No obstant això, durant el seu llarg trajecte professional també ha col·laborat en el diari Avui, a La tribu de Catalunya Ràdio, a la revista Sàpiens, a l'Arucitys de 8TV i a La Segona hora de RAC1. El 2010 va dirigir diversos programes per celebrar els deu anys de RAC1, i va publicar a més "Ens Hem fet grans": un llibre on feia referència als deu anys d'història que complia l'emissora radiofònica catalana.

L'any 2015 se li va atorgar el Premi Bones Pràctiques de Comunicació no Sexista de l'Associació de Dones Periodistes de Catalunya, per crear opinió de perspectiva de gènere. La periodista catalana va voler donar veu, a una tòxica utilització dels estereotips vers les dones a la televisió de consum massiu.

En la seva ponència, ens explicarà la seva visió de com ha afectat la pandèmia de la Covid-19 a la producció televisiva.

D'altra banda, com a segon ponent del dia inaugural ens trobarem amb Fèlix Colomer.

Ell és un director de cinema documental sabadellenc, encara que també es guanya la vida d'editor. Ha dirigit uns quants documentals d'èxit com Shasha, el seu treball de final de grau presentat a l'ESCAC i a la crítica internacional, amb bona rebuda en ambdós casos. És el relat d'un nen ucraïnès de nou anys que dues vegades l'any l'acull una família catalana.

El documental Shootball, un cru reportatge sobre la trama de pederastes de l'escola Maristes, és també fruit del seu esforç. Estrenat l'octubre de 2017, va ser seleccionat per diversos premis, a més d'obtenir menció especial del jurat i el premi de Nova Crítica al Festival Internacional de Cinema en Català.

Ell ha vingut a la 18a Setmana de la Comunicació a presentar-nos Vitals, la sèrie-documental sobre la primera onada de la pandèmia a l'Hospital Taulí de Sabadell que ja s'ha estrenat a HBO.

Així, Mònica Planas i Fèlix Colomer són els dos ponents que inauguraran la 18a Setmana de la Comunicació, però aquest esdeveniment ens ofereix moltes més coses.

Estigueu atents i atentes!