“SOM NANS SOBRE LES ESPATLLES DE GEGANTS”: AIXÍ HA ESTAT EL PRIMER DIA DE LA 20A SETMANA DE LA COMUNICACIÓ

Imatge de WhatsApp 2023-04-24 a les 22.32.20
Núria Marín i Antoni Bassas. Crèdits: Equip de fotografia Setmana de la Comunicació 2023

Avui 24 d’abril de 2023 s’ha inaugurat la 20a edició de la Setmana de la Comunicació de la Universitat de Lleida, l’esdeveniment organitzat pels alumnes del tercer grau de Periodisme i Comunicació Audiovisuals i realitzat a l’edifici del Rectorat.

Aquest any, la 20a Setmana de la Comunicació porta el lema de “Back to the Future”, on s’analitzen totes les passades edicions d’aquest magnífic esdeveniment i es fa una mirada cap al futur, tocant temes com la intel·ligència artificial.

Així doncs, la Setmana de la Comunicació ha estat inaugurada una vegada més a càrrec del Director del Departament de Filologia Catalana i Comunicació Jorge Nieto, el vicerrector de Cultura i Extensió Universitària, Joan Josep Busqueta, i la degana de la Facultat de Lletres, Isabel Santaulària Capdevila.

La primera ponència ha sigut “De la ràdio local al món digital”, a càrrec d’Antoni Bassas, un gran referent del periodisme que ha viscut aquest canvi de paradigma de primera mà. Des del seu començament a Ràdio Joventut fins a la creació del diari ARA, ens ha fet un breu resum de la seva trajectòria com a professional en l’àmbit de la comunicació.

Durant la ponència, Bassas, qui ja havia participat en la Setmana de la Comunicació l’any 2006 i 2015, ens ha parlat de com preveu el futur del periodisme i ha donat una positivista perspectiva respecte a l’amenaça que suposa la intel·ligència artificial.

L'escriptor i periodista barceloní ha acabat la seva ponència amb un missatge per a l'alumnat del grau. El periodisme va treure a Bassas del seu barri i el va portar a la Casa Blanca a pocs metres de Barack Obama. Per a acomiadar-se ha donat importància a l'esforç i la constància i ha tancat amb la frase: "El cel és el límit. I el camí que ens porta la vida, és el que nosaltres marquem".

La següent ponència, “Royal Salseo i safareig a TikTok”, protagonitzada per Núria Marín, ens ha aportat una nova visió a la premsa rosa i les xarxes socials.

La periodista i tiktoker ha posat èmfasi en el protagonisme que han de tenir els mitjans tradicionals en les xarxes socials, com TikTok, on considera que és gairebé obligatori que periodistes com ella guanyin terreny dins d'aquestes noves plataformes amb la intenció d'arribar a un nou públic més "infantilitzat". Així doncs, creu que la clau per trobar l'èxit és especialitzar-se en alguna cosa i construir un públic, combinant el llenguatge propi i la constància.

I fins aquí el primer dia de la 20a Setmana de la Comunicació! Ens retrobem demà amb les ponències d’Eva Domínguez i David Corral a les 16:00h i amb Jaume Balagueró a les 18:00h.

Si voleu més informació, podeu consultar el videoresum de la jornada al nostre canal de YouTube o també accedir a les entrevistes als ponents exclusives del compte de TikTok.