PONENTS 20A SETMANA DE LA COMUNICACIÓ: Eva Domínguez

Eva Domínguez Martín (Barcelona, 1970) és una periodista multimèdia, nvestigadora, professora i consultora especialitzada en formes de narrativa emergent i periodisme d'immersió.

Domínguez és llicenciada en Periodisme per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), més tard va obtenir un màster per la Universitat de Nova York i finalment es va doctorar en Comunicació a la Universitat Ramon Llull gràcies a la seva tesi doctoral Periodismo inmersivo. Fundamentos para una
forma periodística basada en la nterfaz y en la acción.

Ha anat alternant la seva carrera professional entre mitjans de comunicació, com El Periódico de Catalunya i La Vanguardia Digital, i empreses digitals amb la recerca. A part de treballar per a uns altres en la creació i direcció projectes digitals, Domínguez també ha desenvolupat projectes propis. Destaca Nushu (anteriorment conegut com a Newskid), un servei de periodisme per a nens amb realitat augmentada i realitat virtual, que ha estat reconegut per Google amb una ajuda a la innovació. Domínguez també ha fundat la start-up Minushu per a desenvolupar narratives amb aquestes tecnologies.

Actualment és professora associada de la Universitat Pompeu Fabra, consultora de nous formats digitals i directora de projectes de comunicació interactius a Immersive Creatures.