Resum de la segona jornada de la 18a Setmana de la Comunicació

WhatsApp Image 2021-04-21 at 10.57.42
David Ramírez i María Costa de Travy

Avui dimarts s'ha celebrat a la Sala d'Actes del Rectorat de la Universitat de Lleida la segona jornada de la 18a edició de la Setmana de la Comunicació. L'esdeveniment d'aquesta jornada ha tingut dues ponències com a protagonistes: la primera ha estat oferida pel dibuixant de còmics David Ramírez, i la segona, per la reconeguda representant d'influencers María Costa de Travy.

A partir de les 16 hores hem gaudit de la ponència de David Ramírez, nascut a Tortosa i reconegut com un dels dibuixants de còmics i manga més representatius del país. Ell es caracteritza per un origen i desenvolupament de la seva carrera molt autodidacta, per l'humor i per la comèdia, junt amb l'afició al contingut japonès basat en el manga, que són la seva marca personal.

Ramírez ha volgut presentar-se parlant primerament sobre els seus orígens, la seva afició als còmics des de molt petit i remarcant el fet d'haver-se format de manera autodidàctica encara que va passar per l'escola d'arts de Tortosa i posteriorment va formar-se a Barcelona. Tot seguit ha explicat com va començar a dedicar-se de manera professional en col·laborar amb revistes de renom en l'àmbit nacional com Otaku i Kame a principis dels anys "90" quan el manga va marcar amb força la joventut d'aquella època.

Un dels temes principals de la sessió ha sigut la difícil situació que David Ramírez va viure durant la primera fase de la Covid-19, quan Ivan, la seva parella, va contagiar-se del virus i va passar diversos dies a l'hospital en un estat molt delicat. Això va provocar que un projecte que Ramírez tenia present canviés totalment de direcció, com en el seu moment va explicar a les seves xarxes socials amb missatges tan contundents com aquest: "Hacer viñetas sobre tu día a día es lo que tiene, que a veces el tema no es el que te gustaria, sino el que hay".

Així ens ha explicat l'origen d'un dels seus grans projectes de l'any 2020: COnVIvienDo 19 días. En finalitzar una breu, però a la vegada emocionant ponència, el dibuixant de còmics ha respost a les preguntes per part dels alumnes presents a la Sala d'Actes, a la vegada que ha respost dubtes dels usuaris que han seguit la sessió a través de Twitch.

Després d'una pausa, a les 18 hores a la mateixa sala i també amb la sessió disponible al canal de Twitch de la Setmana de la Comunicació, s'ha presentat la ponència de María Costa de Travy, la representant d'influencers com Arethalagalleta o Antonella Roccuzzo.

Una ponència amb unes expectatives que han estat a l'altura de l'esdeveniment, ja que com era d'esperar, ha sigut una sessió que no ha deixat a ningú indiferent. Fent ús del seu carisma i de la seva gran personalitat i facilitat per adaptar-se a diferents escenaris, ha explicat com van ser els seus inicis, a més de repassar la seva trajectòria acadèmica per anar al punt d'interès, aclarir quines són les seves funcions com a professional i repassar quan i com va començar a treballar amb les seves clientes principals.

La ponent ha expressat en repetides ocasions: "La virtut més gran d'un creador de continguts és ser un bon comunicador, aquesta és la base de tot." També ha afirmat que no es veu en una altra xarxa social que no sigui Instagram encara que mai se sap, però de moment ha afirmat estar feliç on està. Després d'una breu, però molt intensa sessió, María Costa de Travy s'ha disposat a respondre els dubtes per part dels assistents.

La Setmana de la Comunicació ha arribat al seu equador amb un grau d'interès altíssim i dimecres a partir de les 16 hores reobrim els llums amb més ponents, us hi esperem!