18 anys aprenent amb la Setmana de la Comunicació

Mariona Visa, coordinadora de la Setmana de la Comunicació, ens explica la seva visió de l'esdeveniment.

 Descarregar Pdf
Foto Mariona Visa
Mariona Visa, coordinadora de la Setmana de la Comunicació

Aquest any s’ha celebrat la majoria d’edat d’aquest esdeveniment tan important que s’organitza des del Departament de Filologia Catalana i Comunicació de la Universitat de Lleida.  La primera edició es va fer l’any 2004, quan s’impartia el segon cicle de Comunicació Audiovisual i ha continuat fins a l’actualitat ja dins del marc del grau en Comunicació i Periodisme Audiovisuals.

Personalment, el meu vincle amb la Setmana de la Comunicació va començar l’any 2013, en la seva desena edició, i des d’aleshores he seguit impulsant aquestes jornades i coordinant l’estudiantat de tercer curs del grau en la seva organització. La Setmana de la Comunicació té com a objectiu conèixer la trajectòria de professionals en actiu i aprofundir, segons la temàtica de cada any, en un camp específic dels estudis. Però, a la vegada, té un segon objectiu clau: la formació en organització d’esdeveniments i en comunicació corporativa dels alumnes de tercer curs, ja que s’encarreguen de dur a terme l’acte a tots els nivells i això suposa una oportunitat de formació, d’aprenentatge en temps real i d’adquisició de noves experiències molt elevat.  

Aquest any els alumnes han demostrat, una vegada més, les seves habilitats i la seva vàlua, aprofitant aquesta oportunitat per desenvolupar aquells aspectes del món comunicatiu que més els hi criden l’atenció. S’han posat al capdavant de la gestió de l’esdeveniment dividits en diversos grups: direcció de comunicació, organització i presentació dels ponents, creació de la pàgina web, gestió de les xarxes socials, relacions públiques, creació de continguts audiovisuals a Youtube, elaboració de podcasts, enviament de butlletins electrònics i promoció del grau en les Jornades de Portes Obertes. La divisió en departaments i el fet de tenir una persona responsable de cada un d’ells permet la circulació de la informació, a la vegada que assimila al màxim l’execució d’aquest esdeveniment amb una activitat professional real. Són un grup nombrós i han assolit una gran capacitat de comunicació interna, que és un dels aspectes sovint més complicat de gestionar.

La Setmana de la Comunicació sempre suposa un repte pels alumnes de tercer, ja que és una activitat que va més enllà dels aprenentatges d’una única assignatura. Aquest any, a més, s’hi ha sumat la complexitat  d’organitzar una Setmana de la Comunicació semipresencial, mantenint les normes de seguretat que demana l’actual protocol sanitari i garantint a la vegada la transmissió en streaming. A més, tota la gestió de l’esdeveniment va fer-se, tret d’alguns assajos puntuals, de forma virtual, amb la dificultat que això comporta a l’hora de prendre decisions, d’adaptar-se i de comunicar-se de forma eficaç entre ells. 

Esperem l’any vinent poder recuperar la presencialitat total, ja que és així com es concep la Setmana de la Comunicació: una oportunitat de conèixer de primera mà professionals en actiu i de desenvolupar les habilitats que els alumnes hauran de tenir quan surtin al món professional.

Gràcies a tots els alumnes que heu treballat de valent per tirar endavant aquesta nova edició i també a totes les institucions que any rere any permeten que la Setmana sigui possible: Departament de Filologia Catalana i Comunicació, Facultat de Lletres, vicerectorat de Cultura i Extensió Universitària, vicerectorat  d’Estudiants i Ocupabilitat,  Consell Social, Animac i el col·lectiu Baf Guerrilla. 

 

Mariona Visa

Professora del grau en Comunicació i Periodisme Audiovisuals

Coordinadora de la Setmana de la Comunicació

   Darrera modificació: