Historietes i influencers: descobrint a David Ramírez i María Costa de Travy

Diseño sin título
David Ramírez i María Costa de Travy

Ara que ja hem presentat la Mònica Planas i el Fèlix Colomer, arriba el torn dels dos següents ponents: David Ramírez i María Costa de Travy. Ambdós duran a terme les pertinents ponències el dimarts 20 d’abril. Així doncs, i pel fet que la Setmana de la Comunicació és cada cop més a prop, aprofundirem en els dos professionals per conèixer més sobre ells.

D’una banda, David Ramírez Ros, nascut a Tortosa (Catalunya) el 1974, és un dibuixant que es dedica a l’ecosistema de les historietes. És conegut per guanyar, amb tan sols vint-i-un anys, el primer premi Nobel del I Saló del Manga de Barcelona el 1995. Ha estat sempre relacionat amb el món del manga, l’anime i els còmics, duent a terme sèries com B3, col·laborant a Dragon Fall (una paròdia de Dragon Ball) o treballant per la gran editorial Planeta DeAgostini.

Lligat constantment a l’humor, de l’any 2000 al 2015 va dur a terme un còmic infantil anomenat MiniMonsters que es publicava a la revista ¡Dibus!, on també va desenvolupar DinoKid, una sèrie de tires còmiques.

Tot i haver estudiat a l’Escola d’Art, Ramírez ha sigut majoritàriament autodidacta, motiu pel qual el seu estil es conforma per una barreja entre elements del còmic japonès i l’humor de l’escola Bruguera, que és el nom que rebien els autors de còmics espanyols dedicats al còmic d’humor. A més, incorpora, també, ingredients de la línia clara espanyola, basada en la definició exacta de la línia. Centrant-nos en el seu dibuix, amb freqüència empra personatges molt característics: menuts i amb un cap que destaca de la resta del cos. Tanmateix, seguint la línia del còmic japonès, afegeix diàlegs amb bafarades i onomatopeies que donen més realisme a la il·lustració.

En relació amb la Setmana de la Comunicació, David Ramírez s’encarregarà de fer la ponència “ConVIvienDo 19 días”, en la qual exposarà la seva experiència quotidiana i amb la seva parella davant la pandèmia de la Covid-19, tot relacionant-ho amb les vinyetes que va publicar a les xarxes socials i la posterior difusió del seu còmic.

D’altra banda, María Costa de Travy serà qui desenvoluparà la segona ponència del dia: “Representación de Influencers y estrategias de Social Media”. Coneguda també com a Cuca Travy, exerceix la professió de manager d’influencers. És graduada en comunicació, producció i guionista per la Universitat Ramon Llull i s’especialitzà en comunicació. En la seva època de formació també va fer un màster en planificació de reunions i esdeveniments a la universitat Hanzehogeschool Groningen, a Groninga, Països Baixos.

En l’àmbit professional, entre el setembre de 2011 i el febrer de 2012 va estar al canal català TV3 com assistent de producció i guionista. Així mateix, del 2012 al 2013 va treballar també com a ajudant de producció a RTVE Corporació. Würth Modyf, S.A. va ser el seu següent destí, on del 2013 al 2014 va estar en la secció de comunicació. Darrerament, des del 2014 fins a l’actualitat està d’ajudant de producció a Massa d’Or Produccions. Com podem observar, tot i la seva edat, ha tingut molta experiència tant en el món de la comunicació com en diversos mitjans.

A més d’aquestes professions, des del 2017 pertany a l’Influence Code Agency, una agència digital on es posa en contacte els influencers més creatius en les xarxes socials amb les marques. En l’agència, María Costa és, per una banda, la cap de comptes i, per l’altra, la gerent de comunicació de màrqueting, essent la community manager d’Aretha Fusté, més coneguda com a “arethalagalleta”, i d’Antonela Roccuzzo, la parella de Lionel Messi.

Cuca Travy va començar a ser coneguda pel canvi d’aspecte d’Antonela Roccuzzo, tant físic com de les seves xarxes socials. Aquesta transformació la va dur a terme conjuntament amb Fernanda Russo, la qual també és experta en màrqueting digital. Ambdues es van centrar a aprofitar la nombrosa quantitat de seguidors de Roccuzzo per tal d’extreure’n beneficis econòmics. Tanmateix, van encarregar-se de tots els elements estètics dels seus perfils a la xarxa amb l’objectiu de tenir-los més cuidats.

Com a fet anecdòtic, Costa de Travy apareix freqüentment en l’entorn dels influencers pel fet que té una relació molt estreta amb Aretha Fusté, amb qui comparteix moltes estones i fan viatges. Així com les famílies de la manager i d’Antonela Roccuzzo són íntimes des de fa anys, motiu pel qual Cuca Travy i Antonela passen molt temps juntes, mostrant-ho així en les seves xarxes socials.

Els dos professionals donaran continuïtat a la 18a edició de la Setmana de la Comunicació de la UdL, però no seran els últims.

Manteniu-vos atents i atentes si voleu conèixer més sobre els ponents de la Setmana de la Comunicació!