DARRERE LA CÀMERA: 40 ANYS D’HISTÒRIA AMB 30 MINUTS
Descarregar PdfSalvat, Sanjuán i Solà obren la setamana de la comunicació a la UdL. El programa de reportatges "30 minuts" de TV3, que recentment ha celebrat el seu 40è aniversari, serà protagonista i iniciador de la Setmana de la Comunicació de la Universitat de Lleida (UdL) sota el títol 40 anys en 30 minuts. El 28 d’abril, la jornada comptarà amb la presència dels tres directors que han liderat aquest emblemàtic espai al llarg de la seva història: Joan Salvat, Eduard Sanjuán i Carles Solà.
Joan Salvat va ser el primer director del "30 minuts", ocupant el càrrec des de la seva creació el 1984 fins al 2008. Sota la seva direcció, el programa es va consolidar com un referent del periodisme d’investigació, abordant temes d’actualitat amb profunditat i rigor. Eduard Sanjuán va prendre el relleu el 2008, mantenint l’essència del programa fins al 2017, quan Carles Solà va assumir la direcció, aportant una mirada renovada i adaptada als nous temps.
Durant la seva trajectòria, 30 minuts ha produït més de 1.000 reportatges, convertint-se en un dels pocs programes de reporterisme a nivell mundial que ha assolit quatre dècades d’emissió ininterrompuda. Aquest èxit es deu, en gran part, a la capacitat del programa per explicar històries humanes que conviden a la reflexió, anant més enllà de la simple informació.
La participació de Salvat, Sanjuán i Solà a la Setmana de la Comunicació oferirà als assistents una oportunitat única per conèixer de primera mà les interioritats del programa, les seves experiències al capdavant de "30 minuts" i la seva visió sobre l’evolució del periodisme d’investigació a Catalunya. Aquesta sessió promet ser un punt de trobada imprescindible per a estudiants i professionals de la comunicació interessats en el reporterisme de qualitat.