Setmana de la Comunicació 2022: Entrevista als directors de comunicació

La comunicació empresarial és una tasca estratègica que permet que tots els col·laboradors i els integrants parlin un mateix llenguatge i aconsegueixin junts un mateix objectiu. Comptar amb una adreça de comunicació en una companyia permet la gestió adequada de la comunicació i ajuda a reflectir una imatge i una bona reputació. Per aquest motiu, hem fet una entrevista als directors de comunicació, ja que són una part important de l’organització de la Setmana de la Comunicació. Com a Dircoms tenen una gran responsabilitat sobre la imatge i de planificar l’estratègia de comunicació de l’empresa amb l’exterior, així com de mantenir la comunicació entre l’equip intern. Així doncs, els hi hem fet unes quantes preguntes sobre les dificultats i objectius que tenen, i com han sabut portar tota la feina assignada.

Com us heu distribuït la feina per poder tenir-ho tot controlat?

Per organitzar-nos cada Dircom es va fer responsable directe d'un o dos grups determinats i vam crear un pla de comunicació interna. D'aquesta manera la supervisió dels grups era més concentrada i la comunicació era més propera. Tanmateix, tenim un grup amb els responsables de cada grup per facilitar que els diferents equips es puguin comunicar. Les decisions finals les posem en comú al grup de Dircoms.

Quines dificultats principals us heu trobat durant l’organització de l’esdeveniment?

Ara per ara no hem tingut moltes dificultats per organitzar-nos, no obstant això, com l'elecció del títol, la identitat visual d'aquesta edició o altres petits detalls entre grups han sigut les més rellevants. Tot i això, tots els contratemps que se’ns han presentat els hem aconseguit solucionar sense cap problema.

Quina tasca us ha resultat més fàcil del que us pensaveu a l’hora d’organitzar-ho tot? I la més gratificant?

Probablement, la tasca més fàcil ha estat el passa-classes, vam anunciar als alumnes de 1r i 2n de carrera la Setmana de la Comunicació. Alhora ha sigut la més gratificant, fins al punt que farem més passa-classes a altres carreres universitàries de la Facultat de Lletres.

Considereu que teniu molta pressió pel fet de ser Dircoms?

Sincerament, som un grup que s'entén bastant bé, ens hem organitzat i treballem bé, en certa manera això fa que tot sigui més fàcil i, per tant, que no tinguem tanta pressió. Pot ser la posició en la qual estem pot generar pressió, però el grup de directors de comunicació considerem que podem mantenir-la sota control.

Que us ha aportat fins al moment el fet de ser Dircoms?

Per una banda, coordinar-nos, mantenir una bona organització entre nosaltres i els grups que fan possible tota la Setmana de la Comunicació. Sobretot, ens ha aportat millorar molt la comunicació i veure que és molt important per organitzar un esdeveniment tan important.

Universitat de Lleida