DONEM PER FINALITZADA LA 19A SETMANA DE LA COMUNICACIÓ.

Descarregar Pdf

Després de tres dies intensos pels alumnes de tercer del grau de Comunicació i Periodisme Audiovisuals i per tota la gent que hi ha col·laborat, donem per finalitzada la 19a Setmana de la Comunicació, que ha estat tot un èxit i ens ha ajudat a entendre com les noves tendències
digitals estan reemplaçant els mitjans tradicionals. Aquesta 19a edició, titulada “Internet killed the video star”, ha estat la primera en realitzar-se sense cap tipus de mesura sanitària després de la pandèmia. Aquest fet ha suposat l’assistència d’un gran nombre de persones i una interacció més propera entre ponent i públic.


El dilluns 25 va arrencar la Setmana de la Comunicació amb la ponència “El podcast mil·lènial made in Catalunya”, a càrrec de Clàudia Rius, Paula Carreras i Rita Roig, autores del podcast “Gent de Merda”, de Ràdio Primavera Sound. En aquesta ponència les periodistes van incitar a aquelles persones que vulguin començar en el sector del podcasting a perdre la vergonya i llençar-se sense por a equivocar-se. També van reivindicar la importància de recolzar a aquells joves que creen contingut en català, així com la importància d’incentius i referents.
La darrera ponència del dilluns va ser "Twitch, el present i el futur dels nous mitjans", a càrrec del periodista i streamer Gerard Romero. Romero va recalcar que els mitjans tradicionals i els nous mitjans com Twitch, en el cas de Romero, s'han de complementar. També va destacar el gran paper de les xarxes socials en el món del periodisme actual.

La segona jornada va iniciar amb la ponència de Leticia Dolera, que no va poder assistir presencialment perquè va donar positiu en COVID-19. Així doncs, la ponència es va realitzar de manera telemàtica. Leticia Dolera va explicar les principals dificultats que va tenir per poder portar la seva sèrie a les plataformes d’streaming, i com finalment, després d’aconseguir-ho, va guanyar el premi a la millor sèrie a CanneSeries. La segona ponència del dimarts la van realitzar Ana Polo i Maria Rovira, les podcasters d’Oye Polo. Ens van explicar el funcionament del seu programa i com es van ajuntar al veure que fent un podcast conjunt tindrien més audiència.

Per finalitzar la Setmana de la Comunicació, dimecres va començar amb la ponència de Carles Tamayo, una de les més ben rebudes al Saló Victor Siurana. Va comentar com va haver de realitzar el canvi d’idioma en el seu contingut per tal de poder abastir un major nombre
d’audiència. També va aprofitar per fer ressò de la seva experiència amb els mitjans convencionals. La segona ponència del dimecres i l’última de la Setmana va ser a càrrec de Paco Hernández. Ens va parlar sobre diferents qüestions del seu treball i com va adaptar-se a les noves xarxes
socials. Va remarcar, referint-se al món del còmic, que poc a poc va desapareixent l'estigma que els còmics són infantils i no són educatius.


Amb aquesta darrera publicació posem fi a la 19a Setmana de la Comunicació. Desitgem que totes les persones assistents a les ponències hagin gaudit tant com nosaltres. Per tal que el pròxim any tothom pugui estar a l’aguait del que passarà, us convidem a seguir el perfil de la
Setmana de la Comunicació a les xarxes socials. 

INSTAGRAM 

YOUTUBE 

SPOTIFY 

TIK TOK 

TWITTER 

FACEBOOK