ELS GÈNERES INFORMATIUS EN LA 22A EDICIÓ DE LA SETMANA DE LA COMUNICACIÓ
Descarregar PdfI want to break news és el títol d’aquesta 22a edició de la Setmana de la Comunicació de la Universitat de Lleida, que se celebrarà del 28 al 30 d’abril a l’edifici del Rectorat. Enguany, l’esdeveniment, organitzat per l’alumnat i professorat de tercer del grau de Comunicació i Periodisme Audiovisual, posa el focus en els gèneres informatius i el seu paper en el periodisme actual. Durant tres dies, professionals de prestigi compartiran les seves experiències amb l’alumnat i aprofundiran en l’evolució i els reptes del sector.
La inauguració tindrà lloc el dilluns 28 d’abril i comptarà amb la presència del Vicerector d’Activitats Culturals, la Degana de la Facultat de Lletres, el Director del Departament de Filologia i Comunicació i un representant dels Dircoms. Tot seguit, a les 16:00h, s’obrirà la primera sessió anomenada “40 anys en 30 minuts” on es durà a terme una taula rodona protagonitzada pels directors del programa 30 Minuts: Joan Salvat, Eduard Sanjuan i Carles Solà, que parlaran de la trajectòria d’aquest referent del periodisme d’investigació a TV3. A les 18:00h, la jornada es completarà amb la ponència de Samanta Villar “Viure-ho per explicar-ho”, una periodista catalana coneguda per programes com 21 días, Connexió Samanta o 9 meses con Samanta.
El dimarts 29 d’abril a les 12.00h es dura a terme la ponència “De TikTok a l’estadi” amb Iris Miquel, una periodista esportiva amb experiència en diversos mitjans com beIN Sports. A les 16.00h serà el torn de Raúl Gallego i Gina Plana amb la ponència “El conflicte en primera línia”; guanyadors d’un Emmy per la sèrie documental Punt de no retorn, els dos llicenciats en el món del periodisme i de la comunicació ens parlaran desde la perspectiva del món del cinema documental. En l’última ponència del dia anomenada “Temps de notícies”ens acompanyarà Tomàs Molina, el meteoròleg i presentador que s’ha donat renom amb la seva llarga trajectòria periodística i a través de les xarxes socials ens els darrers anys.
El dimecres 30 d’abril, la jornada s’iniciarà a les 15.00h amb Emilio Domènech, més conegut a les xarxes socials com Nanaísmo a “Política en temps de fake news”. Un periodista i youtuber especialitzat en política nord-americana, que compartirà la seva visió sobre la cobertura mediàtica dels Estats Units. Finalment, a les 17.00h es durà a terme l’última ponència de la Setmana de la Comunicació “Alguna Polèmica Més?” amb Joel Díaz, periodista i humorista conegut pel pòdcast La Sotana i per la seva secció “Díaz de Fúria” al programa de TV3 APM?, que abordarà la seva experiència en el periodisme esportiu irreverent.
La Setmana de la Comunicació està organitzada pel Departament de Filologia i Comunicació de la UdL, amb el suport de la Facultat de Lletres, el Vicerectorat de Cultura i Extensió Universitària, el Vicerectorat d’Estudiants i Ocupabilitat, el Consell Social i altres entitats col·laboradores. L’objectiu principal és oferir un espai de reflexió i aprenentatge per a l’alumnat del grau, apropant-los a professionals en actiu i fomentant el debat sobre l’evolució dels formats informatius en un context de canvi constant.
Universitat de Lleida.